
R&D
Kentaro is a trilingual (Japanese, English and Mandarin Chinese), achievement-driven CS major with a passion for making things, both hardware and software. He currently joins our R&D team on a part-time basis while completing his studies in Human-Computer Interaction at Tokyo University, before becoming a full-time member.
With such qualifications, Kentaro could join any number of Japan’s tech giants, yet he choose DG TAKANO. In his own words, what drove him to this decision was that, ‘I wasn’t interested in merely trading my time for money; what I was interested in was the opportunity to build things from scratch and realise my own ideas. DG not only gave me that opportunity, but also the guidance and resources necessary to succeed.’
Kentaro’s desire is to make things that improve people’s lives in a real, tangible way. ‘That’s what attracted me to CS in the first place,’ he explains. ‘The robotics club, which I initially joined, was more about competition and exhibition, while I wanted to do something that will have a direct, positive impact. I think that software, and particularly VR and AR technologies, have the potential to profoundly change the way we do things, and I want to use them to make daily life more convenient and less stressful.’
As far as he remembers, Kentaro had always been passionate about building things. He started playing with Legos and model trains back in preschool and built his first robot, a Roomba-like cleaning robot, when he was still in middle school.
Presently, apart from DG TAKANO’s R&D projects, he also works with other Tokyo University students on projects such as TenAll, an AI-powered table tennis coaching app, SyncLamp, a long-distance communication IoT tool, built into an LED lamp, and LastContact, an avant-garde trash can, which visualises the moment things are thrown away in order to raise awareness of pollution. You can read more about these and other of Kentaro’s projects in the links below: See All of Kentaro’s Projects Here
研究開発
健太郎はトリリンガル(日本語、英語、中国語)。ハードウエアとソフトウエアの両方を作ることに情熱を持っている。彼は現在、東京大学大学院に在学しながらDG TAKANOの研究開発チームにインターンとして参加している。大学院でヒューマン・コンピュータ・インタラクションの研究を行い、修了後にDG TAKANOに入社する予定だ。
健太郎は日本のテクノロジー業界の大企業にも就職する道もあったが、ベンチャー企業であるDGTAKANOを選んだ。彼がこの決断に至った理由は、彼自身の言葉を借りると「私は自分の時間を給料に交換することに興味がなかった」 ということだった。「私が興味を持ったのは、ゼロからものを作り、自分のアイデアを実現する機会でした。DGは私にその機会を与えてくれただけでなく、成功するために必要な指導と資源も与えてくれています。」
健太郎の願いは、人々の生活を改善するものを、現実的で具体的な方法で創りたいということだ。「それが私がコンピューターサイエンスに惹かれた理由です」 と彼は説明する。「私が最初に参加したロボティクスクラブは競争と展示を重視していましたが、私は人々の生活に直接関わり、良い変化や影響を与える技術を作りたいと思っていました。ソフトウェア、特にVRやAR技術は、社会を便利にすることができる可能性があると考えており、それらを使って日常生活をより便利でストレスの少ないものにしたいと思っています。」
健太郎の記憶によれば、彼は常にものづくりに情熱を持っていた。彼は幼稚園でレゴと模型列車で遊び始め、中学校の頃にルンバのような掃除ロボットを初めて作った。現在では、DG TAKANOの研究開発プロジェクトの他にも、東京大学の学生と協力して、AIを利用した卓球のコーチングアプリ 「TenAll」 や、長距離通信IoTツール 「SyncLamp」 をLEDランプに組み込んだプロジェクトや、ゴミが捨てられた瞬間を視覚化し、公害に対する意識を高めるための前衛的なゴミ箱 「LastContact」 のプロジェクトにも取り組んでいる。以下のリンクで健太郎のプロジェクトの詳細を読むことができる。 健太郎のプロジェクトはこちら
Browse other related articles about 他の関連記事はこちら